Bonaire! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu Bonaire! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu

Bonaire!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

18 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Mijn verslag zou zijn vanuit Bonaire, maar daar kon ik niet op internet, dus vandaar een verslag, al vanuit Aruba!

In Suriname heb ik een ontzettend leuke laatste avond gehad! Met een aantal meiden zijn we uit eten geweest en dat was echt heel erg gezellig!
Bij thuiskomst moest ik nog gaan goochelen met mijn koffer; deze was namelijk te zwaar. Rond 3.00 uur werd ik opgehaald en om 7.15 uur vloog ik richting Bonaire met een tussenstop op Curaçao, dit was dus een slapeloze nacht! Bij aankomst stond Shirley (van het huisje ‘Kas Bonita’ waar we verblijven) mij al op te wachten. Ze bracht met naar het huisje, welke heel mooi is. ’s Middags heb ik eventjes geslapen en daarna ben ik de omgeving gaan verkennen. ’s Avonds kwamen ook mama en Jolanda aan, gezellig!
De volgende dag zijn we eerst even het centrum in gegaan. ’s Middags kwam onze huurauto, een pick-up, en hebben we even wat rondgereden. In het centrum hebben we een terrasje gepakt.
De dag daarna gingen we vroeg op pad om naar ‘Divi Flamingo’ te gaan. Dit is een heel mooie plek waar je mooi kunt zwemmen. We waren er al op tijd en hadden mooie ligbedjes. Een paar dagen daarna bleek dat je overal op het strand mag liggen met je handdoek, maar om op ligbedjes te liggen moet je gast zijn van het hotel. We hebben dus de hele dag illegaal daar gelegen, maar we hebben wel een heel leuke dag gehad!
De volgende dag ging ik erg op tijd uit bed, omdat ik mijn vlechtjes eruit wilde halen. Dit was toch wat meer werk dan gedacht, dus op de eilandtour had ik ongeveer de helft van mijn vlechtjes eruit. De eilandtour was echt super! We hadden een rondrit geboekt over het hele eiland en het was echt zo’n mooie trip, Bonaire is erg mooi, zo’n mooie natuur! We hebben van alles gezien, zoals flamingo’s, erg mooi, veel geiten, ook op de weg, een klein museum, zoutvelden, zoutpiramides en slavenhutjes. Deze hutjes zijn erg klein, ongeveer 2 bij 2, en hier leefden twee tot zes slaven per hut. Deze slaven werkten bij de zoutvelden. Ze gebruikten de huisjes vooral als opslag en ze sliepen buiten, of ze sliepen omstebeurt.
De dag daarna gingen we ’s middags richting ‘Harbour Village’, waar onze trip voor vandaag begon. We hadden voor vandaag de ‘glasbodemboot’ geboekt. We voeren over de zee en hadden ontzettend mooi zicht door de glazen bodem. We hebben zelfs twee schildpadden gezien, zo mooi! Op twee plekken mochten we snorkelen en dat was echt prachtig! Hier hebben we ook weer twee schildpadden gezien, echt bijzonder en zo mooi! Maar ook het koraal en de vissen zijn prachtig! Papegaaivissen zagen we veel, dat zijn vissen met erg mooie kleuren. De vissen zijn allemaal vrouwtjes en per groep is er één mannetje. Als het mannetje doodgaat, gaan de vrouwtjes meten wie de grootste bek heeft. Diegene zondert zich af en krijgt op natuurlijke wijze allerlei hormonen en dan verandert deze vis in een mannetje, waardoor dit het mannetje van de groep wordt.
’s Avonds zijn mam en ik nog even naar het centrum gegaan.
De dag daarna zijn we ’s ochtends even een ijsje gaan eten bij Gio’s en ’s middags stond in het teken van duiken! Jo en ik gingen namelijk een introductieduik maken bij ‘Dive Friends’! We moesten heel wat papierwerk invullen, daarna kregen we een filmpje te zien en toen kwam het moment dat Jo en ik ons daadwerkelijk gingen klaarmaken voor de duik. Duikpak aan, loodgordel om, trimvest aan en duikfles om, masker, snorkel en flippers mee, en bepakt en bezakt liepen we richting de zee. In het afgebakende stuk, het ‘zwembad’ gingen we eerst wat oefeningen doen. Daarna gingen we een stukje duiken! Ik vond het heel erg leuk om te doen. We hebben onder andere twee inktvissen gezien, french angels, anemonen, trompetvissen en papegaaivissen. Voor Jo was het eens maar nooit weer.
De volgende dag namen we ’s middags een watertaxi naar ‘Klein Bonaire’. Dit is een klein eiland van ongeveer 6km2 en hier is echt helemaal niets. We hebben hier een dagje heerlijk kunnen relaxen.
De dag daarna was het ‘Koninkrijksdag’. ’s Morgens ging ik met mam kijken in het centrum wat daar te doen was, maar het was helemaal uitgestorven. ’s Middags zijn we met z’n drieën naar ‘Bachelors Beach’ gegaan, bij het vliegveld. Hier hebben we lekker gezwommen. ’s Avonds gingen we uit eten bij een leuk restaurantje.
De dag daarna was het alweer de laatste dag in het mooie Bonaire! ’s Ochtends zijn we eerst naar het centrum gegaan en ’s middags gingen we de koffers inpakken. Om 15.00 uur werd onze auto opgehaald en om 16.00 uur werden we alweer opgehaald door Shirley, zij bracht ons naar het vliegveld. Hier wilden we inchecken, maar helaas was mijn koffer te zwaar. Na heel wat gepuzzel buiten en bagage te wisselen, kon toch al onze bagage mee.

En toen zaten we alweer in Aruba! We hopen op net zo’n leuke week als in Bonaire!

Liefs, Margreet.

  • 18 December 2014 - 07:16

    Jenny:

    weer een mooi verslag Margreet. geniet er nog lekker van met z'n allen

  • 18 December 2014 - 07:19

    Jennifer :

    Wauw, wat gaaf!! En wat een mooie foto's!
    Heel wel plezier nog en geniet ervan!
    Liefs

  • 18 December 2014 - 07:35

    Babeth:

    Geniet er nog even van Margreet! De tijd vliegt.. Leuk verhaal weer!

  • 18 December 2014 - 07:51

    Gerrit En Paulien:

    fijn dat jullie het zo gezellig hebben, nog even en dan zijn Alie en Jolanda al weer thuis.

    groet,Gerrit en PAulien

  • 18 December 2014 - 08:48

    Renate:

    Wauw wat ziet dat er allemaal prachtig uit daar op Bonaire! Wat een verschil met het nu regenachtige NL haha! En gezellig dat Jolanda en je moeder er nu zijn!
    Heel veel plezier op Aruba en natuurlijk straks ook op Curacao met Hein!

    Liefs xx

  • 18 December 2014 - 09:15

    Hein:

    Nou, weer fantastische verhalen vanuit die zonnige streken! Heerlijk hoor! Nu is het echt vakantie he :-)
    Haha, met je I love Su hemdje op Bonaire, zullen ze leuk vinden :-p Stoere auto hadden jullie trouwens, kun je mooi mee rondcrossen!
    Veel plezier op Aruba, dames! Maak er wat moois van!

    Hein

  • 24 December 2014 - 23:26

    Freek:

    Hey Freek,

    das een mooie afscheidsfoto zeg.

    Trouwens de andere foto's mogen er ook zijn. Heel erg mooi. Ook erg gezellig.

    Xxx Freek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 08 Juni 2014
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 13270

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 08 Januari 2014

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Landen bezocht: