Mijn eerste dagen in Suriname! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Margreet Smit - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Suriname! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Margreet Smit - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Suriname!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

09 Oktober 2014 | Nederland, Amersfoort

Hoi allemaal!

Daar is ie dan: mijn eerste reisverslag vanuit Suriname.
Maandagochtend 6 oktober werd ik op Schiphol uitgezwaaid door Hein, mijn ouders en zusje. De reis begon goed: mijn vlucht had vertraging! De reden was dat er in Paramaribo werd gestaakt op het vliegveld en dat er voor 16.00 uur geen vliegtuigen mochten landen, we hebben dus een dik uur stilgestaan op Schiphol, zodat we in Suriname geen rondjes zouden hoeven vliegen boven het vliegveld.
Mijn reis was lang, maar prima! Rond 16.15 uur landde ik op het vliegveld, en werd ik opgehaald door een busje welke mij naar mijn verblijf bracht. Uiteindelijk was ik rond 19.15 uur (Nederlandse tijd: 0.15 uur) bij de Domineestraat, mijn verblijf in Suriname. Hier aankomen werd ik verwelkomd door Marit, Tineke, Elise en Jessica. We hebben even wat gedronken en zijn daarna naar de MCDonalds gegaan om wat te eten.

De volgende ochtend ben ik de omgeving wat gaan verkennen, en ’s middags had ik een afspraak bij Blue Frog. Hier heb ik een Surinaamse simkaart gekregen en een afspraak gemaakt voor de introductie bij mijn project: Het Maria Internaat. Morgen ga ik daar voor de eerste keer heen om kennis te maken en dingen te bespreken. ’s Avonds ben ik met de taxi naar Berdien en Marretje gegaan en heb ik bij hen gegeten, erg gezellig!

Vanmorgen ben ik eerst naar de supermarkt gegaan, en naar een telefoonwinkel. Mijn ‘simlockvrije’ telefoon pakte mijn Surinaamse simkaart namelijk niet. De telefoon was dus blijkbaar toch niet zo simlockvrij als ik dacht! Ik heb een nieuwe telefoon gekocht voor 67,50 srd, dat is ongeveer 17 euro, erg handig dat ik nu ook mijn Surinaamse nummer kan gebruiken! ’s Middags ben ik met Soraya naar de centrale markt gegaan. Hier heb ik een hangmat en een pet gekocht, welke ik nodig zal hebben bij de verschillende tours.
Daarna had ik de introductie bij het Maria Internaat! Mijn eerste indruk is goed, het lijkt me een erg leuk project. Het is de bedoeling dat ik twee jonge kinderen ga begeleiden, een kindje van bijna 5, en een kindje van 7. Ik zal met hen vooral veel oefeningen gaan doen op taalgebied. Het lijkt me een leuke uitdaging en ik heb er veel zin in.
Na de introductie heb ik de taxi gepakt naar ‘Zin’, waar Marit, Elise, Jessica en Tineke ook waren. Daarna zijn we naar ‘Blauwgrond’ gegaan waar we hebben gegeten.

Morgen ga ik de stad in om kleren voor mijn werk te kopen. Er zijn daar namelijk kledingvoorschriften: ik moet een roze polo aan met het logo van het Maria Internaat erop. Ook ga ik morgen de vreemdelingendienst opzoeken, dat moet als je voor een wat langere tijd in Suriname bent.
Het weekend staat in het teken van tours maken. Van donderdag op vrijdag ga ik naar ‘Marinalex’, en van zaterdag op zondag naar ‘Bigi Pan’. Ik heb er veel zin in!

Groetjes vanuit een warm Suriname!!

Liefs, Margreet.

  • 09 Oktober 2014 - 07:41

    Gerrit En Paulien:

    Hallo Margreet.

    Goed te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je eerste indruk goed is. En zo te lezen hoeven we niet bang te zijn, dat je je gaat vervelen!
    Veel plezier!

    gerrit en paulien

  • 09 Oktober 2014 - 10:40

    Renate:

    Zo dat zijn al leuke dagen zeg! Bijzonder dat je daar nu zomaar opeens in Suriname rondloopt. Fijn dat het Internaat zo leuk lijkt en dat je daar dus de komende 2 mnden wel goed zit.
    Mocht je nog wat nodig hebben op 'taalgebied' voor de kids dan zeg je het maar haha! ;-)
    Veel plezier dit wknd op de trips!

  • 09 Oktober 2014 - 18:50

    Jolanda:

    Sister!

    Wat tof om te zien dat het daar zo goed gaat. Je project klinkt erg interessant en het weer klinkt heerlijk en dat terwijl wij het hier steeds kouder krijgen en de extra deken uit de kast moeten halen ;-) Geniet van deze ervaring!


    Liefs,
    Jo

  • 09 Oktober 2014 - 22:19

    Papa:

    Hey mak,


    Mooi om te horen dat het zo goed gaat, Met de telefoon heb je goed opgelost voor 17 euro.
    Ben heel benieuwd hoe de trips gaan, waar je naar toe gaat en wat je gaat doen. ik hoop weel dat je veel mooie foto"s meeneemt straks. zet um op en we lezen de reisverslagen van de trips straks wel.


    X Pas

  • 10 Oktober 2014 - 21:53

    Hein:

    Hee meissie,

    Nou, je eerste week heb je in ieder geval genoeg gedaan! Super joh, dat je meteen in zoveel dingen wordt meegesleept! Lekker alles eruit halen wat er in zit!
    Bij het internaat wacht je in ieder geval een mooie uitdaging. Ik hoop echt dat je daar heel veel voldoening uit krijgt!

    Knuffel!

  • 12 Oktober 2014 - 13:05

    Marlot:

    Hejj!

    Wat fijn dat je zo leuk wordt opgevangen door de
    meiden daar! Het internaat is een super leuke uitdaging.
    Laat alles op je af komen en geniet ervan!
    Ben wel benieuwd naar wat fotootjes ;-)
    Have fun!
    x Marlot

  • 15 Oktober 2014 - 12:34

    Tinus:

    Goed verhaal Margreet, leuk hoor. Veel plezier,

    Hartelijke groet,
    Tinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 08 Juni 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 13303

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 08 Januari 2014

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Landen bezocht: