Aruba! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu Aruba! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu

Aruba!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

23 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi!

Alweer is er een week voorbij, en deze week waren we aanwezig in Aruba! Wat een verschil met Bonaire! Waar we bij Bonaire ongeveer VIP-behandelingen kregen, was Aruba ontzettend toeristisch! Tijdens een trip hoorden we ook dat de economie in Aruba 100% op toerisme draait, dus dat was ook niet zo gek!

Bij aankomst op Aruba werden we opgewacht door Roxanne, eigenaresse van ons huisje. Het huisje was prima en we hadden er een zwembad bij, heerlijk.
De volgende ochtend kwam Manuela van het autobedrijf waar wij een auto van hadden gehuurd. We hebben rondgereden over het eiland, en na een heel getour en gezoek, hebben we excursies kunnen boeken voor deze week. Thuisgekomen zijn we even lekker het zwembadje in gesprongen!
De volgende dag stond de eilandtour op het programma. De bus kwam ons prima op tijd oppikken op de afgesproken plaats. Bij een volgende stop moesten we bij een kantoortje betalen. Daar werd ons gevraagd of we onze handdoeken bij ons hadden. Wij wisten van niets, waarom zouden we onze handdoeken meenemen bij een eilandtour? Toen hoorden we dat de tour aan het eind een uur stopt op ‘baby beach’ en dat je daar kan zwemmen. Dat wisten wij niet, dus helaas hadden we onze zwemspullen in de auto laten liggen! De tour was wel heel mooi, we hebben ongeveer heel Aruba gezien: het California lighthouse, een chapel, de natural bridge, de grotten van Lourdes, de huizen waar Whitney Houston en Will Smith hebben gewoond, en dus baby beach. De natural bridge is een brug die op natuurlijke wijze is gevormd en die kan ook elk moment instorten, ons was door onze chauffeur Bert dan ook op het hart gedrukt om de brug niet op te gaan.
Bij thuiskomst wederom het zwembadje in gesprongen.
De volgende dag gingen we ’s middags mee met een piratenboot, de ‘Jolly Pirates’. Bij twee stops konden we gaan snorkelen. Bij de eerste stop lag een Duits wrak van de Tweede Wereldoorlog, de ‘Antilla’. De tweede stop viel ons wat tegen, er was niet heel veel te zien. We stopten nog een derde keer en daar mocht je een ‘rope swing’ maken. Er hing een touw aan het schip, daar mocht je aan zwaaien en je dan laten vallen zodat je in het water terecht kwam. Dit heb ik twee keer gedaan, echt zo gaaf om te doen!
De dag daarna stond voor mij in het teken van duiken! Ik ging namelijk twee duiken maken. Mama en Jolanda gingen mee om te snorkelen. Voor hen was de dag iets minder, want de plekken waren achteraf niet heel geschikt om te snorkelen.
Ik heb wel twee hele mooie duiken kunnen maken. Bij de eerste duik doken we naar een wrak welke er speciaal is neergelegd voor duikers. Daarna zwommen we nog wat verder. De tweede duik was nog mooier dan de eerste. Het koraal hier was erg mooi en we hebben ook veel vissen gezien, waaronder de lionfish.
Na deze duiken zijn mam, Jo en ik doorgereden naar baby beach. Hier hebben we wat gegeten, gedronken en gezwommen.
De volgende dag gingen we mee met de submarine. Dit is een boot die 1,5 meter onder water is, en boven kun je ook gewoon zitten. Bij aankomst in de boot moesten we de trap af en zaten we allemaal bij een raampje zodat je het onderwaterleven goed kon zien. Er was alleen best een harde stroming en je kon niet voor je uit kijken, helaas werd ik dus misselijk in de boot, en was dus blij toen ik weer vaste grond onder m’n voeten had! We hebben ergens wat gegeten en ’s middags zijn we even bij het huisje geweest. ’s Avonds hebben we wat rondgetourd nog over het eiland.
De dag daarna was het alweer de laatste volle dag van mam en Jo. We gingen we naar Oranjestad, hier hebben we een gezellig dagje van gemaakt met wat winkeltjes en terrasjes. ’s Avonds gingen we weer naar Oranjestad om uit eten te gaan bij een pannenkoekenhuis. We hebben hier gezellig gezeten, het restaurantje lag aan een pleintje waar livemuziek was, dat was wel leuk.
De volgende dag gingen mam en Jo de koffer in pakken en hebben we wat gerommeld in huis. Zo rond 16.15 uur heb ik hun met Roxanne weggebracht naar het vliegveld. Bij terugkomst zat ik dus alleen in het huisje. Nog één nacht, en dan ga ik ook weg, op weg naar Curaçao en naar Hein!

We hebben een leuke week gehad in Aruba!

Liefs, Margreet.

P.s. Ik wens jullie, vanuit de zonnige Antillen, hele fijne Kerstdagen toe!

• 24 December 2014 - 07:18

Gerrit En Paulien:

Fijne feestdagen en een goed 2015!

Gerrit en Paulien

• 24 December 2014 - 08:02

Babeth:

Leuk verhaal Margreet! Jij ook hele fijne kerstdagen, geniet er van samen met Hein!!

• 24 December 2014 - 23:38

Freek,:

Hoi Freek,

dat waren mooie weken op Bonaire en Aruba. Heel veel gezien en veel gedaan.
    Mooie foto's.

Nu nog dik 2 weken op Curaçao met Hein. Dat wordt vast ook heel mooi. In ieder geval jullie duikbrevet halen. Alvast heel veel succes en plezier.

Maar natuurlijk eerst de kerstdagen vieren, maak er mooie dagen van.

Dan nog oud en nieuw vieren in het verre Curaçao. Vanaf deze plaats een hele goede jaarwisseling en een succesvol 2015 toegewenst, voor jullie allebei.

Ik ben benieuwd welk eiland jij het mooiste vindt. Je hebt ze straks alle3 gehad dus jij kunt vergelijken.
    Tot nu toe spant Bonaire de kroon.

xxxFreek