Babunhol, White Beach, Winkelen, Werken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu Babunhol, White Beach, Winkelen, Werken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu

Babunhol, White Beach, Winkelen, Werken

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

22 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi!

Daar was ik weer, met weer een nieuw verslag!
De tijd vliegt voorbij hier, ik heb al best veel gedaan, maar er is ook nog zoveel wat ik nog wil doen!

Op 17 oktober ben ik naar 'Babunhol' geweest. Onderweg zijn we gestopt om wat eten en drinken te kopen, en na een rit van ongeveer anderhalf uur kwamen we aan bij Babunhol. Dit is een enorm mooi gebied, waar we heerlijk hebben gechilled en gezwommen.

Die avond ging ik redelijk op tijd naar bed, want de volgende dag ging ik met Marretje, Berdien en Jennifer met de eerste bus naar 'White Beach'. We betaalden voor een enkeltje 1,65 srd per persoon, omgerekend is dat 40 eurocent. Echt spotgoedkoop dus! Als je geen geldig vervoersbewijs had, dan kreeg je een boete, welke dubbel zo duur is als je kaartje, dus 80 eurocent. Het was een leuke rit, en na een uur kwamen we aan bij White Beach. We hebben een hutje gehuurd, helemaal zelf onze hangmatten opgehangen (en o, wat waren we trots!), en we hebben echt een heerlijke dag gehad. Geluierd in de hangmat, gezwommen in het water, gelegen op het zand, en heerlijk genoten, we hebben hier een topdag gehad. Het jammere was alleen dat er geen eten te krijgen was, alleen een zakje chips. Dat was dan ook gelijk onze lunch; een zakje chips. We gingen met de laatste bus weer terug naar Paramaribo en daar hebben we 't Vat opgezocht en daar gegeten, wat we ons heerlijk hebben laten smaken. We hadden inmiddels zoveel trek, dat we op dat moment overal blij mee zouden zijn.
's Avonds ben ik nog naar Zsa Zsa Zsu geweest.

Zondag heb ik eigenlijk weinig gedaan. Ik wilde nog even naar de Chinees (de supermarkt hier), maar die was dicht! Dat was wel een tegenvaller, want ik had nauwelijks eten en drinken meer in huis. Toen heb ik bij een café maar even wat flesjes drinken gehaald. 's Avonds rond een uur of 23.00 uur kreeg ik ontzettend veel zin in een kroket. Ik ging naar de McDonalds om te vragen of ze daar een kroket hadden (had er uiteraard al een hard hoofd in, maar niet geschoten is altijd mis). Er werd mij gevraagd of ik de mozzarellastick bedoelde. Nou nee... Dus toen maar genoten van een hamburger, ook lekker.

Maandag werd ik wakker en toen was Roos gearriveerd! Zij kwam namelijk in de nacht van zondag op maandag aan! Ik ben even met haar naar de Chinees gegaan, en ze moest even pinnen, dus ook even langs een pinapparaat geweest. Om 11.00 uur kwamen Marit en Elise bij ons, en zijn we eerst even gaan zitten bij Krasnapolsky, en vervolgens zijn we gaan winkelen, het was supergezellig, ik heb nog een leuke lange jurk gekocht :). Bij 'Zus & Zo' hebben we een lekkere tosti gegeten, en daarna zijn we nog heel even naar 'Zin' geweest, om vervolgens bij Marit en Elise te gaan zitten. Wat hebben zij een mooi verblijf zeg met ruime kamers! Hier hebben we gewacht op een bericht van Nienke, want zij zou vandaag aankomen. Toen ze was gearriveerd, zijn we met z'n allen gaan eten bij een restaurantje bij Blauwgrond. Was een gezellige dag!

Dinsdag stond weer in het teken van werken! De kinderen die ik onder mijn hoede heb sliepen om 16.00 uur, dus ik besloot om de stagiaire te gaan helpen met het begeleiden van huiswerk voor de oudere kinderen. De meiden die ik heb geholpen komen uit 'Apetina'. Dit ligt erg ver in het binnenland, en zij zijn ook naar Paramaribo komen vliegen. Als ze met de boot zouden gaan, zouden ze vier dagen onderweg zijn. Andere meiden zien hun ouders om het weekend, maar deze meiden zien hun ouders alleen in de grote vakantie, omdat het te ver is. Zij hadden thuis ook geen toilet. Toen ze bij het Maria Internaat aankwamen, wisten ze dan ook niet wat ze met toiletpapier moesten, dat moest hun eerst nog worden uitgelegd.
Om 17.00 uur waren de kids wakker, dus toen kon ik alsnog met hen aan de slag.

Vandaag moet ik weer werken. Morgen is het hier een feestdag, en heb ik taalles in het Surinaams (Sranan Tongo), ik ben benieuwd! Vrijdag ga ik op trip naar Berg en Dal, ontzettend veel zin in!

Groetjes, Margreet.


  • 22 Oktober 2014 - 18:29

    Gerrit En Paulien:

    leuk weer wat te lezen! wat beleef je veel!

    groetjes, Gerrit en Paulien

  • 22 Oktober 2014 - 19:05

    Marlot:

    Whooooh!
    Wat ziet dat er heeeerlijk uit zeg!
    Blijf lekker zo genieten daar :-)

    xx Marlot

  • 22 Oktober 2014 - 21:05

    Babeth:

    Heerlijk, wat zien die foto's er ook geweldig uit!

  • 22 Oktober 2014 - 21:06

    Hein:

    Fantastisch joh! Wat een paradijs is het daar zeg, ik word machtig jaloers van die foto's... Witte stranden, kokosnoten... En wij zitten hier in de regen. Nou, geniet er lekker van!
    Ik ben trouwens erg benieuwd wat je van je taalles vindt!

    Knuffel!

  • 22 Oktober 2014 - 23:58

    Freek:

    Wat een mooie foto's zeg. Je bent toch niet stiekem aan het oefenen voor de hulp van Sinterklaas he,
    je hebt al zo'n mooie kleur.
    Onvoorstelbaar dat je daar bent en zoveel ziet en meemaakt, geniet er van.
    Bigi prisiri na ini Sranan.
    l i e f s, liefs Freek

  • 23 Oktober 2014 - 20:51

    Papa:

    Hey meis, het is allemaal wel heel erg mooi daar 7800 km verderop.
    Het valt mij wel op dat jullie alleen maar een beetje zwemmen.
    En heel veel eten, en vooral in de hangmat liggen.
    Het is allemaal wel heel vermoeiend daar.
    Ik zou zeggen hou vooral dit ritme aan.

    X Pas

  • 26 Oktober 2014 - 14:57

    Jenneke:

    Ha Marg,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en je enthousiasme erin te horen! Super dat je het daar zo naar je zin hebt. Wens je nog veel plezier, en heel veel succes met het werk wat je doet. Heel mooi!

    Liefs Jenneke

  • 26 Oktober 2014 - 14:57

    Jenneke:

    Ha Marg,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en je enthousiasme erin te horen! Super dat je het daar zo naar je zin hebt. Wens je nog veel plezier, en heel veel succes met het werk wat je doet. Heel mooi!

    Liefs Jenneke

  • 29 Oktober 2014 - 19:15

    Gerrit En Anny:

    Hallo Margreet,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! We vinden het geweldig dat je iets voor de kinderen in dit prachtige land wilt betekenen. We blijven je volgen en wensen je een heel goede tijd.

    Groetjes Gerrit en Anny

  • 02 November 2014 - 09:48

    Janet En Hennie:

    Hoi Margreet,

    Nou, dat is afzien daar!
    Wat een arbeidsomstandigheden.
    Fijne foto's Margreet, geniet er lekker van.
    Het is hier nu 21 graden. "Tropisch"warm.

    Groeten,


    Janet en Hennie

  • 02 November 2014 - 10:37

    Jenny:

    Hoi. Leuk om weer iets lezen over je werkvacantie. Geniet er lekker van en nog veel plezier.

  • 03 November 2014 - 07:38

    Paulien:

    volgens mij hebben we dit verslag nu in totaal 3x ontvangen....de 1ste keer en toen op 2 nov en nu op 3 nov....

  • 03 November 2014 - 11:54

    Nico :

    He Margreet,

    Heb je reisverslag voor het eerst gelezen en heb er best wel van genoten,
    Je hebt het heel goed naar je zin , en meid dat je zo veel dingen doet en durft, petje af van je oom.

    maar geniet er maar mooi van , aan het eind dat je periode er op zit dan heb je nog zo veel dingen wat je nog gedaan zou willen hebben.

    Maar daar wil je nog niet aan denken , haha


    veel liefs,

    Nico en Dinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 08 Juni 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 13306

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 08 Januari 2014

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Landen bezocht: