Weer een berichtje uit Su! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu Weer een berichtje uit Su! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Margreet Smit - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje uit Su!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet

02 December 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Weer even een nieuw verslag vanuit Paramaribo!

Inmiddels heb ik mijn twee laatste echte werkdagen gehad. Het was erg leuk toen ik terugkwam, Ariana gaf me een dikke knuffel en was blij dat ik er weer was.
Op mijn laatste dag waren de kinderen ontzettend goed aan het werk en ze zeiden dat ze wel een smal bed hadden, maar er kon nog wel een kussen naast, en dan konden zij wat opschuiven, en dan mocht ik wel bij één van hun in bed, dan hoefde ik ook niet terug naar Nederland en kon ik daar blijven. Dat was wel echt superschattig. Na het avondeten hebben Nienke en ik nog een presentatie/workshop gegeven over Loverboys. Dit was leuk om te doen en het sloeg ook wel aan bij de meiden.
Het was wel mijn laatste echte werkdag, maar vrijdag kom ik nog één keer terug, Ariana was er donderdag niet, en ze wil graag goed afscheid van me nemen, dus ik kom vrijdag nog even langs om van iedereen afscheid te nemen.

Inmiddels heb ik ook flink de toerist uitgehangen; we zijn met de meiden foto’s gaan maken bij het bekende 'I love Su’ beeld en de palmentuin, en ik heb twee shirtjes gekocht met I love Su.

Zaterdag heb ik 6,5 uur gezeten om vlechtjes in mijn haar te laten zetten! Er past nu geen elastiek meer omheen en ik kan mijn haar niet meer vasthouden, waardoor het heel lastig is om een staart in te krijgen! Vind het wel erg leuk, een keer weer wat anders! :)

De dag daarna gingen we op trip naar ‘Coropinia’, voor een kayaktour. We zouden eigenlijk van vrijdag t/m maandag naar de ‘Raleighvallen’ gaan, maar we werden donderdagavond gebeld dat deze trip niet door kon gaan, dus toen ben ik hard op zoek gegaan naar iets anders, en heb twee dagtrips kunnen vinden die we konden doen, waaronder de Coropina kayaktour.
De omgeving was erg mooi! Het was een intensieve dag, 3,5 / 4 uur kayakken in de brandende zon, met op de helft een pauze waarin we wat hebben gegeten.

De volgende dag stond de trip ‘Moengo Cultural Experience’ op het programma. Op de weg naar Moengo stopte onze gids (Amir) ineens; er stak een slang over! Dit hebben we nog mooi even kunnen meepakken! Bij Moengo aangekomen wist Amir ons veel te vertellen; hij is hier namelijk geboren en opgegroeid. Moengo is nu nogal verwaarloosd, waar het eerder een bruisende plaats was met een hippe tennisbaan, een mooi zwembad en mooie huizen, is het nu allemaal vervallen. In 1986 was er namelijk een binnenlandse oorlog en daardoor is er veel verwoest en nooit meer opgebouwd. Jammer, want er is wel echt iets moois van te maken!
We kochten wat eten, en hebben dit opgegeten bij de ouders van Amir. We hebben ook even door de straat gelopen waar Amir is opgegroeid. Ook zijn we nog naar het dorpje geweest, wat erg leuk was en interessant om te zien weer.
Verder hebben we het monument voor de gevallenen tijdens de binnenlandse oorlog nog bezocht, zijn we nog naar het ‘van Brunswijk’ stadion geweest, en zijn we doorgereden naar Albina. Als je bij Albina met de boot oversteekt kom je bij Frans-Guyana uit.
Toen we weer bij Paramaribo waren, kwamen we aan bij de grote brug van 64 meter. Van Amir mochten we lopend over de brug. Dit was al een avontuur op zich; platen die los zaten, platen die eraf waren, waardoor je helemaal aan de rand moest lopen… Er is negen keer naar ons geroepen vanuit auto’s die over de brug reden dat we niet moesten springen, haha. Maar het was ontzettend leuk om te doen, en het uitzicht was echt prachtig! De zon ging bijna onder, dus dat was echt extra mooi!
’s Avonds zijn Roos en ik nog naar de Jaarbeurs gegaan, hier hebben we even overheen gewandeld en een pizza gegeten.

Nog maar een klein weekje, en dan vertrek ik alweer uit dit mooie land... Dan ga ik naar Bonaire, samen met mijn moeder en zusje. Ook daar heb ik ontzettend veel zin in!!

Veel liefs, Margreet.

  • 02 December 2014 - 17:13

    Gerrit En Paulien:

    veel plezier samen met je moeder en zus!

    gr.gerrit en paulien

  • 02 December 2014 - 17:14

    Hein:

    Hey meid,

    Prachtige verhalen en foto's weer, zeg!
    Die tijd in Suriname is voorbij gevlogen hè. Je zult het nog gaan missen joh!
    Veel plezier nog in ieder geval, komende week!

    Hein

  • 02 December 2014 - 22:01

    Babeth:

    Super zeg, je maakt flink wat mee! Geniet er maar lekker van en veel plezier alvast met je moeder en je zusje!

  • 02 December 2014 - 22:51

    Miranda:

    Jeetje, zit Suriname er nu al weer op?! De tijd vliegt echt voorbij, het zal voor jou allemaal nog wel veel sneller gaan.. Geniet nog even van de laatste dagen daar en heel veel plezier gewenst met je moeder en zusje op Bonaire. Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Liefs xx Miran

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margreet

Actief sinds 08 Juni 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 13293

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 08 Januari 2014

Vrijwilligerswerk in Paramaribo

Landen bezocht: